2011-02-16
 10:49:38

Ondske-håret tar över

Jag känner hur paniken kommer fram mer och mer för varje dag. Jag lider och andra lider garanterat då deras ögon borde bli sönderfrätna från synen av mitt nu halvmeters-utväxt-förpestade hår. Ja, ni läste rätt. Jag har så länge jag kan minnas varit "tjejen med utväxt". Hela sjuan hade jag en lång, råttfärgad vedervärdig utväxt kring mitt blekta hår, och jag känner nu hur jag börjar komma in i ett likande tillstånd igen.

Det var nu synnerligen längesedan jag tog mig an mödan att bleka utväxten helt och hållet, i och med att jag sedan ett tag tillbaka haft planer på att bli mer naturblond. Med naturblond menar jag alltså att jag inte längre ska ha helblekt hår, utan bara slingor. Så, för ett par veckor sedan tog jag min mamma till hjälp och drog lite slingor i den mörka kransen kring mitt huvud. Skillnad: ingen skillnad alls. Så monstret till utväxten har växt till sig, och blivit stark. Jag tror den börjar smida planer på att ta över världen, och det är jag som först kommer att drabbas.

Pengar har jag brist på, så mer slingmedel som kan hålla utväxtens ondska tillbaka, har jag inte råd med. Finns det någon eldsjäl där ute som vill hjälpa en ung kvinna i nöd?

...Nej, jag trodde väl inte det.


Det fanns en anledning till att jag skar bort en del av mitt huvud...


Moa
PUBLICERAT: 2011-02-17, 12:35:47 | URL: http://dodgravarn.blogspot.com

Du måste färga det "naturblont" och sen dra slingor om det ska bli bra! Annars får du dras med utväxten.



Jag har gjort på det sättet många gånger. Du får helt enkeltt välja en färg som du tror ligger nära din naturliga. Då blir det bäst. För ditt blekta hår kommer ju aldrig att smälta ihop med resten ändå.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: