2011-03-15
 18:32:49

YAY! : D

Åh...Åh... ÅH! Åh min Gud, du har haft barmhärtighet med mig! Dessa dagar, dessa vackra, soliga, underbara dagar...

Ja, vi alla vet det. Vi känner det, det som finns i luften. Vi vet att våren är påväg. Och det gör att euforin inom mig bara inte kan undvikas. Det är sol, sol, sol och PLUSGRADER for crying out loud!

Jag tog mig an uppdraget att införskaffa en vårjacka alldeles i slutet av mars. En tunn, marinblå oversize-jacka med stor luva från Monki. Den är så skön, så lätt, så... Vårig! Jag använde den någon enstaka dag under sportlovet, men jag hindrades eftersom någon slags högre makt hade andra, mindre mysiga väderplaner. Så den rutiga ulljackan fick sitta på min överkropp igen.

Men jag vägrar, och då menar jag vägrar, ha på mig ulljackan när jag faktiskt ser att det är några ynka plusgrader på morgonen innan jag ska gå till bussen. Jag har fått huttra en del, men det är värt det. Känslan av att inte vara tung och osmidig av på grund av en... Ja, tung och osmidig vinterjacka, den känslan är ju totalt underbar.

Totalt underbart, om inte min lyckligt soliga vårvärld raseras av ett förödande storm-snöoväder. Dock räknar  jag med ett sådant...


Min jacka. Den är ganska mycket snyggare på.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: