2010-04-17
 18:03:08

Inget speciellt

Hej! Ja, nu var det längesedan jag skrev, minsann. Närmare bestämt TVÅ VECKOR SEDAN. Jag har (som vanligt), inte haft orken till att sno ihop en liten text om vad som händer i mitt liv. Men det kan även bero på att det inte hänt nånting i mitt liv, för den delen heller.

Påsklovet var inget speciellt. Vissa dagar satt jag hemma och dog av tristess, andra dagar var jag med Albin eller Pingu eller någon annan kompis. Molly och moster och hunden var här, så det fick bli att umgås lite med dem också. Jag blev även ruinerad, med tanke på att både Emma OCH Molly fyllde år, och jag hade inte hjärta till att säga att jag egentligen inte har råd med presenter. Så mina två ynka hundralappar är nu GONE, BYE VÄCK.

MEN, idag får jag iallafall ett litet ekonomitillskott. Nämligen veckopeng (ja, jag får veckopeng, för då riskerar jag inte att göra av med en månadspeng på en gång). Men eftersom hundra kronor har dragits bort, får jag bara 200.
   Nu tänker ni säkert såhär: VA?! FÅR HON 300 KRONOR I VECKAN, ALLTSÅ 1200 KRONOR I MÅNADEN?!
Men det är såhär, att jag får bara den veckopengen hemma hos pappa, alltså lever jag på ungefär 600 kronor i månaden. Tjohoooo.

Nog snackat om ekonomi, jag blir ju för bövelen helt depressiv.

Igår sov jag hos min käre väninna Sofia Silvasti. Det var trevligt. Vi var på Tonår, sedan åkte vi hem, tittade på teve, åt godis och somnade. Så imorse när jag vaknade, tänkte jag: SKÖNT, idag kan jag vara med Sofia, och jag behöver inte åka hem och tillbringa dagen i ensamhet. Men, SÅ VAR ICKE FALLET. Pappa ringde mig och krävde att jag skulle pallra mig hemåt så att jag kunde städa. "Tråkigt..." tänkte jag, och försökte desperat att argumentera med att jag skulle leka med Sofia, så att jag inte KAN städa. Men, det sket sig rätt rejält. Farmor kommer hit från Götet, och då måste det se fint ut. (Jag klandrar honom inte, det såg verkligen ut som SKIT.). Så jag och Sofia hoppade Sofias moped (nej, min funkar inte, för drivremmen är trasig ><), och direkt när jag kom hem var det fram med dammsugare, dammvippa och skurhinken. NU är det fint och välstädat, och farmor är här och har fullt upp med att laga mat.

När jag kan fly fältet (förmodligen efter att middagen ägt rum), så ska jag umgås med Sofia igen och förmodligen Pingu. Det blir bra det! <3


- bildbrist -


Ellinore
PUBLICERAT: 2010-04-24, 12:57:35 | URL: http://ellinoree.blogg.se/

Du skriver som en gudinna. Tro mig, du har det! IT liksom! Det de söker, alla som, well, söker folk som skriver. Keep up the good work som man så klyschigt säger, ackompanjerat med en broderlig dunk i ryggen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: