2010-04-24
 11:11:55

Bitterfittan, bittrare än NÅGONSIN

De kallar mig bitter, men DET HÄR tar priset.

Eftersom jag är en fattig vanlig femtonåring som måste ha jobb i sommar, så skickade jag in en ansökan om feriearbete på kyrkan, och en ansökan till fru Bär AB, där meningen var att jag skulle sälja bär.

Hursomhelst. På Fru Bärs ansökan om bärförsäljare, så stod det att man måste vara fyllda 16. Så jag tänkte, att eftersom jag  fyllar 16 år i augusti, så kan jag ju faktiskt söka, och om det visar sig att jag är för ung iallafall, så hör de aldrig av sig.

Men de hörde av sig. I tisdags, närmare bestämt.
"Hej, jag ringer från Fru Bär, och du är välkommen på intervju nästa måndag. Men jag hör av mig senare för information om tid och plats."
"ÅÅÅÅÅÅÅÅH!! GLAAAAD!! EUFORI ÄNDÅ UT I FINGERSPETSARNA!! NU KAN DET INTE BLI BÄTTRE!! JAG ÄR INTE FÖR UNG!!!", tänkte jag, och berättade nyheten för mamma. Så jag gick runt, i ungefär en kvart och bara sprudlade, skuttade och trippade och sjöng och var överlycklig.

Sedan ringde de igen, och det visste jag ju att de skulle göra.
"Hej, jag ser i din ansökan att det står att du fyller 16 år i sommar. Vilken månad fyller du i?"
Det. Får. Inte. Vara. Sant, tänkte jag. 
"Ehm... Augusti.", klämde jag fram, och försökte förtränga tanken på att jag är född två månader för sent. 
"Jaha.. Augusti, nä då funkar det inte. Man måste nämligen vara 16 år. Men du är välkommen att söka nästa år istället!", sade tanten, och jag förundrades över att hon förtfarande lät lika munter, när hon precis gjort den enorma tabben att inte titta ordentligt på personnumret som jag skickade med i CV:t. 
Så jag fick kväva klumpen i halsen och tacka och säga hejdå..

Så jag har fortfarande inget sommarjobb. Tvivlar på att jag kommer få det på kyrkan. Tycker att de borde ha hört av sig nu.

Men, life's a bitch, och det visste vi redan. 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: