2010-01-06
 00:33:47

Känner ingen vidare passion till skolan.

På fredag börjar skolan.

Denna händelse är någonting jag verkligen, och då menar jag verkligen, inte ser fram emot. Jag vill ha mer lov, ge mig mer lov! Det har varit så fruktansvärt skönt med lugna dagar på stranden... (nej nu skojade jag. Inte skönt att vara vid stranden i det här vädret :D) Nej men sköna dagar i stan, nya kläder, O'boy-drickande i soffan framför en mysig film, fester (jag har bara festat en gång på lovet och det var på nyår, men IALLAFALL).., kompisar... Allt det där man vill ha hela tiden. Sen kommer skolan och förstör all frid och fröjd. Ja, nu börjas det igen. Läxor, prov, tidiga morgnar, ännu mer läxor, alltför mycket ihopklumpandes av prov...

MEN ingenting går väl upp mot lite lärdom, inte sant? :D

Och den här terminen har vi ju såklart alla nationella prov. UNDERBART, INTE SANT? :D Jag oroar mig för att jag kommer få dåligt betyg på dem, och att jag kommer sänka mig i de ämnena... Fanfanfan, vad jag inte vill till skolan. Och det är ju inte direkt så att sannerudskolan ger mig lite hopp. Jag trivs inte i denna kalla miljö. Stengolv, tegelväggar och beiga färger.  MEN JUST DET! :D Nu har ju elevrådet kommit på den åh, så genialiska idén att vi ska måla alla skåp i grönt, gult, rött och blått! :D låter det inte underbart, så säg? En salig blandning mellan grått stengolv, beiga tegelväggar, tegelröda tegelväggar, furubänkar och skåp i ohyggligt gräsliga skräniga färger. :D Åh, jag ÄLSKAR skolmiljön!! :D

 
Åh, Gud, eller någon annan som kan ge mig styrka, GE MIG STYRKA! D:



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: