2010-07-20
 18:19:03

Shoppa, shoppa och shoppa!

Åh ja, det är som titeln säger. Jag har SHOPPAT! >:D

Shopping är för mig ett stort intresse, då jag finner det väldigt roligt att uppdatera garderoben med nya kläder och skor och att fylla på necessären med smink. Men nu är det ju så, att precis som alla andra ting i världen, så kostar det ju pengar. Mycket pengar, för en tonåring som lever på veckopeng varannan vecka per månad. Dessutom har denna lilla inkomsten en tendens att försvinna utan förvarning, utan att jag ens vet om vart! Jag misstänker att jag alltför ofta tänker "Äh, man lever bara en gång", när jag köper den där godispåsen eller coca cola-burken som jag lovat mig själv att inte köpa.

MEN, efter att ha legat på knä i tre veckor på kyrkogården har jag lyckats skaffa mig en extrainkomst, och jag har faktiskt lyckats spara pengar, så jag kunde äntligen ge mig ut på den där shoppingrundan jag så länge sett fram emot.

Shoppingrundan ägde rum idag i det mastodontstora köpcentret Nordby här i Strömstad, och i tre timmar, som kändes som fem minuter, gick jag och moster runt i ett flertal affärer. Såklart utnyttjade vi rean. Åh, rea, rea rea. Ich liebe! Så detta var vad som blev inhandlat: en tight svart klänning, en ljusgrå oversize-kofta, mörkblåa jeans, puderborste, örhängen, halsband och hårspray. Ja, nu var det många som skrev det där i sina iCares, jag vet.

Jag kanske borde modeblogga?

Nej.


Photoshoot med Emma i Fryken klockan fyra på morgonen..


Ellinor
PUBLICERAT: 2010-07-20, 18:24:02 | URL: http://ellinorjacobsson.blogg.se/

Det skulle ju inte vara fel med lite extra pengar..

Verkligen underbart att kunna köpa vad man vill :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: