2010-06-30
 22:03:10

HARD WORK WORK!

Ja, det är som titeln säger. Hard work work. Hårt jobb jobb.

Som många kanske vet så har jag ett sommarjobb. Och det är inte vilket sommarjobb som helst, utan jag har fått den formidabla äran att få jobba som skötare på Stora Kils kyrkogård!! :DDD (jag har aldrig förstått varför det heter "Stora Kils kyrka". Det stämmer ju mer med "Kils förhållandevis ohemult stora kyrka" )

Hur som helst. Som kyrkogårdsskötare har man äran att kratta, rensa, plocka blommor, kratta och rensa ännu mer, plocka lite och rensa rensa rensa. De fem första dagarna har jag fått krattat ungefär hela tiden, efter att de äldre klippt häckarna. Många tänker nu säkert att, vadå, det är väl inte så jobbigt att kratta, men när man gör det åtta timmar per dag så är det inte särskilt kul, nej. Skavsår i händerna, ofrånkomliga smärtor i rygg och nacke och lövvisioner så fort man stänger ögonlocken.

Men, nu finns det ingenting mer att kratta. Det är slut på det nu, och gissa vad jag får göra då åtta timmar om dagen, vilket väder det än är? JO, nämligen RENSA OGRÄS! :D Det är också en tillfredsställare utan dess like, jajemen. Men, när ogräset inte finns kvar någonstans på kyrkogården längre, vad får jag göra då? Jag har sex arbetsdagar kvar, och redan nu vet jag att det börjar bli ont om ogräs.. Jag kan ju inte gå runt och plocka ruttna blommor varje dag, för jösse namn!

Ja, det är nånting jag får fundera på. Men någon slags jobbuppgift måste jag ju få, annars fyller jag ju ingen funktion där borta över huvud taget.

Nu, klockan 21:55 är det läggdags så snart som möjligt, eftersom en ny arbetsdag väntar. Upp i ottan, minsann, jag börjar ju klockan 07:00.

Snart är jag rik, och då kommer jag älska mig själv för att ha slitit.


Ellinore
PUBLICERAT: 2010-06-30, 22:31:28

Du äro skribenternas skribent du sköna dam. Grattis till gymnasieplatsen förresten, you gonna kick som media-ass I tell you.


Anonym
PUBLICERAT: 2010-07-01, 13:34:07

låter ju extremt kul... när jag jobbade i kyrkan förra året regnade det hela tiden och jag var med om 2 begravningar... en av dem var en kompis morfar.

inte särskilt kul att jobba i regn och gräva och fylla i gravar...


Sebastian
PUBLICERAT: 2010-07-02, 14:06:32

Jag kan inget annat än att hålla med Ellinor, du är så otroligt duktig på att skriva :*



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: