2010-05-23
 16:01:56

Idas sommarinlägg

Balkongdörren är öppen. Barn gungar i lekparken. Solen skiner och himlen är blå. Trädens bruna kvistar döljs nu av vackra härligt gröna löv, och på trädgårdarna breder sig grönt frodigt gräs..

Jag känner att sommaren har vandrat in i Sverige än en gång! I flera dagar nu, har jag blivit varm och svettig i den stekande solen när jag vandrat hemåt på eftermiddagarna. Men, hur kom det att bli såhär vackert, på så kort tid? Jag tycker att våren bara var över på några veckor, efter den långa vintern, för nu så har sommaren kommit... Haha, jag måste erkänna att det är roligt att jag citerar lite ur Idas sommarvisa, i och med att jag heter Ida själv :D Och jag har just tagit bort snön... Vilken power jag har, det måste jag säga...

Visst, det har ju varit en hel del regniga dagar också. För att inte tala om denna veckans torsdag eftermiddag fram till och med hela fredagen, då tjocka moln har täckt himlen och bara vräkt ner regnet, som så många finner oerhört bedrövligt. Det gör jag också. Men, nu när solen är framme, är det bara att ta för sig och njuta! Finns det något bättre än att vara ute i det här vädret, och kanske köpa en mjukglass med en kompis?

Inte nog med att vädret har tagit en vändning, så är ju skolan snart slut! För min del är ju hela högstadietiden snart blott ett minne, och det kan jag säga mina vänner, DET är skönt. Hur många gånger som jag brytit ihop i ilska och tårar på grund av denna jäkla skolan kan jag nog inte riktigt räkna till, och det ska bli skönt att på ett sätt få börja om.. Hur mycket jag än älskar mina vänner, ska det bli härligt att få fler nya vänner, och få gå på lektioner som jag faktiskt är intresserad i. Ja, jag kan minst sagt säga att jag är trött på Sannerud. Herregud.

Denna vackra dag borde jag vara ute så mycket som möjligt, så det känns skamligt att säga att jag förmodligen inte kommer vara det.. Det beror på, om jag hittar någon att umgås med, men jag ska även ägna lite tid åt att lära mig Nordamerika utantill, i och med att vi har blindkartetest imorgon.

Så, njut av vädret och känslan av att ni snart är fria nu. Det behövs, och det har vi gjort oss förtjänta av!


Gammal sommarbild... Och tack Sofia, för att du gör livet lite bättre när vi umgås! <3


FiaLoo
PUBLICERAT: 2010-05-23, 17:06:48

Tack själv sötnosa Mi ^^ <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: