2010-05-03
 17:08:48

Verdammt, Rammstein?!

WOOHO, jag känner att jag börjar bli bättre på att uppdatera, minsann! :D

Som många kanske har förstått, så har jag gått och lyssnat mer och mer på det tyska industrimetalbandet Rammstein.

"Hur har detta gått till?", undrar säkert många av er där ute, som vet att jag egentligen aldrig känt att min förmåga att lyssna på musik aldrig har dragits till den typen av musik, och jag förstår heller inte riktigt hur det gick till. Men jag kan ju försöka sammanfatta mina upplevelser när det gäller Rammstein;

För flera år sedan spetsade jag öronen, när Rammstein gjorde reklam för sin nya skiva, där sången Amerika spelades upp. Då hade jag inte funnit mig själv direkt inom musikens värld, och det kanske för att jag lyssnade på artister såsom Markoolio och Nanne Grönvall. Men när reklamen för Rammstein visades, tänkte jag "Nämen, det där var ju kul!", och sade att jag tänkte köpa skivan.

Men det gjorde jag inte. Sedan var det inget mer med det.

Men i några år nu, har min syster lyssnat på Rammstein, och jag kan inte säga att jag direkt uppskattat när hon spelat deras tuffa metallåtar sent på kvällen.. Inte heller har det varit särskilt uppskattat när även mamma har fattat tycke för Rammstein, och jag tvingats till att lyssna på samma skiva om och om och om och om igen varenda gång vi har åkt i en bil med CD-spelare.

Men, sakta men säkert har jag börjat tycka att låtarna är riktigt... roliga, med sitt neurotiska keyboardsound blandat med hårt spelande elgitarrer. T.ex. låtarna Du Hast, som så många har hört, Amerika, med sina fyndiga texter, och Frühling in Paris, som är lite lugnare, men väldigt väldigt fin...

Och nu har jag upptäckt fler låtar att lyssna på, och min lilla rosa tjej-Mp3 med rosa hörlurar, är nu fylld med Rammsteinlåtar, och det finns inte mycket The Ark kvar...

Så, gissa om jag är avundsjuk på min syster, som FESTAT med Rammstein TVÅ GÅNGER, och den oerhört gubbsnygga sångaren TAFSADE på henne.

Ja men det är ju klart att jag upptäcker en ny kärlek allt för sent...

http://www.youtube.com/watch?v=ncQ0rO9qdhc - Det kan ju vara värt att titta...

http://www.youtube.com/watch?v=mM1x00cbyTM - som jag tycker att alla borde lyssna på. Den är väldigt väldigt fin..


Fina killar!


Sebastian
PUBLICERAT: 2010-05-03, 17:44:10 | URL: http://blog.qruiser.com/imanindian/

Ida!

Du + jag + "du hast" + solen + glass, någon dag? <3


Rickard A
PUBLICERAT: 2010-05-04, 17:29:54

vänta du bara snart är det slipknot/stone sour med mig oxå!(H)^^

måste säga att jag har väntat på denna dag;) (plus Disturbed:D i band du kommer lära dig älska:P)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: